Visser & Visser – twee dominees in de Jordaan

Amsterdamse Noorderkerk krijgt tweede predikant

Het zal best nog verwarring gaan opleveren in de Jordaan: “Welke dominee Visser bedoelt u?” Vanaf september 2017 zijn er namelijk twee, en ze zijn niet eens familie. Samen vormen Visser & Visser een team met ieder een eigen aandachtsgebied.

In de Noorderkerk heeft dominee Paul Visser de laatste jaren met veel succes veel nieuwe contacten buiten de kerk gelegd. Als ‘missionair pionier’ gaat hij dat verder uitwerken voor de bewoners in en buiten de Jordaan. Met persoonlijke ontmoetingen, Bijbelklassen en activiteiten voor jongeren op zoek naar inspiratie en zingeving.

Hij krijgt een collega, Johan Visser, die zich vooral gaat richten op de gemeenteleden binnen de Noorderkerk. Met onder andere geestelijke begeleiding, Bijbelstudies en diaconale activiteiten.

Uniek dat er in deze tijd een dominee bij komt in een grote-stadskerk.

Een Visser als buitenboord-dominee en een als binnenboord-predikant.

Johan Visser (44) is sinds 2007 predikant van de Christusgemeente in Antwerpen-Oost, die deel uitmaakt van de Verenigde Protestantse Kerk in België. Eerder werkte hij bij de koepel van christelijke studentenverenigingen (IFES).

Zowel Paul (58) als Johan zullen voorgaan in de erediensten van de Noorderkerk.