Vacature (missionair) kinderwerker (m/v)

Voor de Noorderkerk in Amsterdam is de HGJB samen met de Mobiliteitspool van de Protestantse Kerk Nederland op zoek naar een

(MISSIONAIR) KINDERWERKER (m/v) (8 uur per week)

De HGJB is een landelijke vereniging binnen de Protestante Kerk, staand in de Hervormd-Gereformeerde traditie. Samen geloven in de kerk van nu, dat is waar de HGJB samen met kerkelijke gemeenten, jeugdambtsdragers, jeugdleiders, vrijwilligers en jongeren aan werkt. De christelijke gemeente is dé plek waar jongeren God mogen leren kennen. De HGJB heeft ruim 30 medewerkers in dienst, die vanuit Silvosa in Bilthoven, lokale kerkelijke gemeenten ondersteunen. Daarnaast zijn er vele plaatselijk jeugdwerkers, vrijwilligers en stagiairs actief voor de HGJB.

Werkzaamheden

Als kinderwerker zul je je vooral bezighouden met de organisatie van activiteiten voor kinderen in de wijk rondom de Noorder. We denken daarbij aan de bestaande paas- en kerstspeurtocht door de Jordaan en andere activiteiten die er op gericht zijn om kinderen bekend te maken met het Evangelie. We denken vooralsnog aan vier a vijf ‘events’ per jaar.

Er zijn contacten met basisscholen in de wijk. We vragen je deze contacten te onderhouden en te intensiveren om te komen tot activiteiten voor groepen schoolkinderen waarin het Evangelie middels creatieve vormen doorklinkt.

Voorts vragen we je contact te leggen met de vrijwilligers die zorg dragen voor de zondagsschool in de gemeente en om ideeën te ontwikkelen hoe we de verbinding tussen het missionaire kinderwerk en het bestaande kinderwerk kunnen versterken.

Je zult hierbij nauw samenwerken met de jeugdouderling en missionair ouderling. Ook zijn er veel vrijwilligers actief. De kinderwerker heeft daarbij een begeleidende en verbindende rol.

Profiel

Als jeugdwerker ben je iemand die:

• leeft vanuit een persoonlijke relatie met God;
  • thuis is in de Bijbel en het Evangelie en deze op het niveau van kinderen inspirerend kan vertalen;
  • aantoonbare ervaring heeft in een missionaire context;
  • aantoonbare ervaring heeft met het begeleiden van diverse groepen;
  • mensen en groepen mensen samenbindt.
  • zelfstandig kan functioneren.

Functie-eisen

• HBO werk- en denkniveau;
  • Relevante opleiding en werkervaring als professional in het missionaire (jeugd)werk;
  • Kennis van en affiniteit met de leefwereld van jeugd;
  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • In staat om beleid om te zetten in haalbare doelen en deze te realiseren;
  • Bereidheid om ’s avonds en in het weekend te werken;
  • Belijdend en actief meelevend lid van de eigen gemeente binnen de Protestantse Kerk in Nederland;
  • Betrokken bij het werk en affiniteit met de visie van de HGJB.

Wij bieden

De HGJB heeft een overeenkomst met de Dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk Nederland. Je komt in dienst bij de Mobiliteitspool van de Protestantse Kerk Nederland en je wordt geplaatst in Amsterdam. Je krijgt een arbeidscontract voor 8 uur per week, voor de periode van een jaar, met de mogelijkheid op verlenging van één jaar (totale projectduur is twee jaar). Het is mogelijk om de uren flexibel in te vullen, gelet op de behoefte van de gemeente en je eigen mogelijkheden (mogelijk in relatie tot ander werk). Je ontvangt begeleiding en toerusting zowel vanuit de Mobiliteitspool als vanuit HGJB.

Functie en start

Het gaat om een functie in schaal 8 van de Dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland. De inschaling ligt tussen € 2.184,- en € 3.001,-,- bruto maandsalaris bij fulltime dienstverband (1,0 fte) afhankelijk van relevante werkervaring. De gewenste startdatum is 1 september 2016 (overleg is mogelijk).

De sollicitatiegesprekken zullen worden gevoerd op 21 of 22 juni. Een tweede gesprek zal plaatsvinden in Amsterdam op 29 juni.

De HGJB en de Protestantse Kerk in Nederland vinden veiligheid in het jeugdwerk van groot belang. Daarom is voor aanstelling als jeugdwerker een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) noodzakelijk. Aan het eind van de werving- en selectieprocedure wordt hiervoor een aanvraagformulier verstrekt.

Informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de jeugdwerkadviseur van de HGJB, Rick van Elk, 030-2285402. Voor vragen over de gemeente en het missionaire kinderwerk kun je contact opnemen met Marco Ouwehand, kerkrentmeester: 020-3638537 / marcoouwehand@hotmail.com.

Reageren

Je kunt je schriftelijke motivatie met CV tot en met 15 juni per e-mail opsturen naar vacatures@pkn.nl, t.a.v. Helma van der Neut, afdeling P&O Services. (o.v.v. vacaturenummer 2016-021).

Previous PostNext Post