Stille week en Pasen 2015

In de Stille Week voorafgaand aan Pasen  (30 maart t/m 3 april), wordt er elke avond een vesper gehouden. Samen lezen we het evangelie, luisteren naar passie muziek en worden stil  in gebed om zo Jezus te volgen  op zijn lijdensweg. We beginnen om20.00 uur en het duurt een half uur. Op Witte Donderdag vieren we aansluitend het avondmaal. Op Goede Vrijdag is er een dienst die om 19.30 uur begint.

Op Paasmorgen is er een feestelijke dienst. We vieren de opstanding van Jezus uit de dood en het nieuwe leven dat Hij geeft. Een 16-tal mensen zullen openlijk belijdenis doen van hun geloof, waarvan enkelen ook worden gedoopt. Marjolein de Wit, Arthur Koopman en Martin Zonnenberg spelen fluit, orgel en piano.

De Paasoptocht voor kinderen uit de buurt wordt gehouden op woensdag 1 april. In de Noorderkerk wordt er eerst een paasstok versierd. Daarna gaan de kinderen samen met ouders, opa’s en oma’s  de Westerstraat in om de figuren uit het  paasverhaal op te zoeken. Terug in de kerk wordt het hele verhaal verteld en gespeeld. Voor peuters is er een apart programma (tot 16.30 uur). Tot slot staat er weer een feestelijk paas-buffet met allerlei hapjes klaar! We starten om 15.00 uur en rond 18.30 uur is het afgelopen. Info en aanmelden: kinderwerk@noorderkerk.org.

Wil je meer weten over Pasen? Bekijk dan eens het filmpje over Goede Vrijdag en Pasen op onze website.