Kinderactiviteiten op zaterdag (najaar 2014)

Inloop Kinder speel- en knutselcafé

Op elke zaterdagmorgen kunnen de kinderen in het kinderspeel- en knutselcafé komen spelen en knutselen. Voor alle leeftijden is er wat te doen. Rond elf uur komt Freddy de puppet met zijn verhalenkoffer bij ons op bezoek. De deuren gaan om half elf open en we stoppen om kwart over twaalf.
De kosten zijn 1 euro.
Let op er zijn op enkele zaterdagen speciale programma’s die aangepast zijn aan respectievelijk monumentendag en burendag.

Voor een volledig overzicht van de kinderactiviteiten voor de komende periode: kijk hier!

zaterdag 13 september 2014: Monumentendag
Kinder-rondleiding (op zoek naar het verloren muntje)  en fotospeurtocht

–         Kinder-rondleiding:  Op zoek naar het verloren muntje  (voor groep 1 t/m 4)
Met de kinderen gaan we via verhaal en drama terug in de tijd. We spelen dat Kaatje al 400 jaar is en samen met haar gaan we op zoek naar de muntjes die ze, toen ze kind was, verloren is in de kerk. Tijdens het zoeken leren de kinderen allerlei interessante dingen over het gebouw en het christelijk geloof.
De rondleiding start klokslag 11 uur en duurt ongeveer drie kwartier.
Kosten 1,50 euro.
Inschrijven voor 10 september bij kinderwerk@noorderkerk.org

–          Fotospeurtocht  (vanaf groep 5)
Voor oudere kinderen is er een fotospeurtocht, die ze zelfstanding onder begeleiding van een vader/moeder kunnen doen. Via de fotospeurtocht ontdek je de sporen die de geschiedenis in het gebouw heeft achtergelaten en de betekenis van verschillende christelijk symbolen. Bij elke foto krijg je een stukje van een schatkaart en als je het goed hebt gedaan, vind je aan het einde van de speurtocht een schat.  De speurtocht duurt ongev. drie kwartier.
Je kunt tussen half elf en twaalf uur aan de speurtocht beginnen.
Kosten 1,50 euro