Gemeenteweekend 2024

Op 7 en 8 juni houden we als Noorderkerk een gemeenteweekend. In een mooie omgeving is er tijd om elkaar ontspannen te ontmoeten.

De locatie is wederom het Bezinningscentrum Emmaüs in het Brabantse Helvoirt (gemeente Vught). www.emmausbezinningscentrum.nl

Wat gaan we doen?
Het thema van het weekend is Hoop als levenskracht. In aansluiting op het thema voor de kringen dit jaar, namelijk ‘In de steigers: kwetsbaar en volhardend leven als christen in chaotische tijden’ over Nehemia, willen we die morgen aan de slag gaan met de hoop als fundament en kracht van kerk-zijn. Vanuit het prachtige hoofdstuk 8 uit de brief aan de Romeinen zoeken we naar de betekenis van de hoop voor hoe we ons laten leiden en gebruiken als gemeente in het werk dat God doet in onze stad en levens.

Indruk van het programma:

Vrijdag 7 juni
Vanaf 16.30-19.30 uur Inloop met koffie/thee en broodmaaltijd, mogelijkheid wandeling omgeving
20.00 uur Startactiviteit – ontmoeting met elkaar
20.45 uur Sing-in in de Kapel
21.45 uur Borrel en facultatieve buitenactiviteit

Zaterdag 8 juni
7.00-7.30 uur Facultatief: morgengebed in Kapel
7.30-9.00 uur Ontbijtbuffet
9.00-10.00 uur Kamers ontruimen / eigen invulling
9.00-12.00 uur Kinderprogramma
10.00-12.00 uur Gezamenlijke bijeenkomst voor jongeren en volwassenen over ‘Hoop als Levenskracht (Romeinen 8)’ m.m.v. onze predikanten Johan Visser en Dick Wolters
12.00-13.00 uur Warme lunch
13.30-16.00 uur Buitenprogramma met iedereen. We nemen bij Emmaus ruimte voor gesprek, sport en spel.
16.00 uur Afsluitende viering in Kapel

Praktische belemmeringen?
De kosten van een verblijf in Emmaus zijn hoog. Emmaus heeft geen winstoogmerk, maar wel hoge onderhoudskosten. Dankzij een donatie van de Stichting Vrienden en de kerkrentmeesters hebben we de kamerprijs flink naar beneden kunnen bijstellen.

Zijn er belemmeringen om te komen vanwege de prijs? Neem heel graag contact op met een van de diakenen. We willen graag iedereen in staat stellen om het weekend bij te wonen, en de prijs mag hierin geen belemmering zijn.

Wij hopen alle leeftijden te verwelkomen!