Anna: naar de kerk of naar het strand?

Dominee Paul Visser is in de Amsterdamse Jordaan in gesprek. In deze aflevering spreekt hij met Anna.

Anna had van huis uit niets met de kerk, maar kortgeleden is zo door iemand meegevraagd en in de kerk terecht gekomen. Het geloof is bij haar niet meteen zonder twijfels. De verhalen zijn niet allemaal makkelijk te geloven, en niet-gelovige vrienden hebben toch ook een prima leven?
Aanvankelijk dacht ze dat er weinig verschil zou zijn tussen een gelovig en een ongelovig leven. Gaandeweg het jaar bemerkte ze dat ze zich vroeger wel eenzaam moest hebben gevoeld. Vroeger kon ze alleen naar haarzelf luisteren en moest ze de keuzes alleen maken. Nu heeft ze Iemand bij zich die haar daarbij kan helpen. Haar relatie met God is verrijkend en geeft haar meer vertrouwen.
Paul Visser geeft aan dat voor hem het geheim van een levende relatie met God is, dat of het nu goed of slecht met je gaat, je iemand hebt om dingen mee te delen. Naarmate de relatie langer duurt ontdek je dit steeds meer.

Meer weten?
Mail naar: dominee@noorderkerk.org